Activităţile de promovare a produselor româneşti de mobilier trebuie să se diversifice şi să se redefinească pentru a ţine pasul cu schimbările permanente care se produc în comerţul internaţional, precum şi cu creşterea competitivităţii produselor.

Prin construcţia şi promovarea brand-ului de ramură, ne dorim atingerea câtorva obiective importante în relaţia cu piaţa:

  • atragerea atenţiei asupra produselor româneşti şi facilitarea identificării lor ca atare;
  • creşterea gradului de conştientizare şi recunoaştere a producătorilor de mobilă din România ca furnizori competitivi;
  • transmiterea unui mesaj ferm către piaţă în ce priveşte intenţia de promovare şi dezvoltare a potenţialului de design din România;
  • schimbarea într-un sens pozitiv a percepţiei despre România;
  • asigurarea coerenţei branding-ului de sector cu cel al companiilor;
  • comercializarea mai eficientă a produselor sectorului printr-un marketing susţinut al brand-ului sectorial;
  • valorificarea mai bună a prezenţei româneşti la acţiunile internaţionale cu caracter economic.

Ne dorim în acelaşi timp ca produsele româneşti, confirmate ca atingând standardul impus de producţia europeană de mobilă, reunite sub sigla brand-ului de sector şi confirmarea CE şi percepute ca brand românesc, să ajungă să reprezinte o variantă recunoscută pentru segmentele medii şi de lux ale pieţelor internaţionale, care doresc mărfuri europene.

În numeroase ocazii, mai cu seamă la târgurile naţionale şi internaţionale de profil, produsele fabricate în România concurează deschis şi (vizibil) direct cu produsele similare realizate pe alte meleaguri. Acest lucru face şi din BIFE-SIM – Salonul Internaţional de Mobilă Bucureşti (aflat la a doua ediţie) va fi organizată între 10 şi 14 septembrie 2014 – o excelentă ocazie de promovare a însemnelor grafice ale mărcii sectoriale alături de produse de calitate foarte bună destinate atât clienţilor interni, cât şi celor internaţionali.

Aşadar în aşteptarea manifestărilor internaţionale din acest an la care mobila românească va încerca să îşi cucerească noi admiratori şi clienţi, la Köln, Kiev, Milano, Paris, Bucureşti şi Moscova, vă invităm să ne împărtăşiţi opinia dv. legată de mobila românească şi popularizarea ei în ţară şi peste hotare (contact: apmr(at)industriamobilei.ro).


Însemne vizuale: sigla şi sloganul mărcii de sector

brand sector mobila micSigla brand-ului a fost creată de arhitect Codruţa Iana, asistent doctorand la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu” Bucureşti, şi câştigătoare a concursului special organizat de APMR în urmă cu 3 ani.

Împreună cu sloganul mărcii, „STYLE, COMFORT, DURABILITY – ROMANIAN FURNITURE” („Mobila românească – Stil, confort, durabilitate”), aceasta a fost înregistrată la OSIM, bucurându-se de protecţia specifică pe teritoriul ţării şi în afara ei.