EET

Concursuri

Concurs pentru standul României la târgurile internaţionale de mobilier în 2013

Asociaţia Producătorilor de Mobilă din România lansează un concurs de idei pentru realizarea unui nou concept de stand naţional la târgurile internaţionale de mobilă, care să ofere firmelor româneşti de mobilă şi decoraţiuni interioare participante cel mai bun cadru de expunere a produselor proprii.

Proiectul va fi selecţionat de către o comisie formată din designeri, arhitecţi şi producători de mobilă cu experienţă în participarea la evenimente internaţionale din domeniu. Proiectul trebuie prezentat în toate elementele grafice (vederi, perspective) care să permită a fi vizualizat de comisie.

Premiul acordat proiectului câştigator va fi de 1000 euro.

Termenul de predare a proiectului este 02.04.2013, ora 14,00.

Standul trebuie să fie modern, cât mai apropiat de trendurile actuale din domeniu, atractiv, funcţional, flexibil, stabil, relativ uşor de ridicat şi amenajabil într-un timp rezonabil (max. 3 zile). Soluţia aleasă va trebui completată ulterior cu detaliile constructive necesare punerii în practică a proiectului.

Firmele potenţial organizatoare ale standului (participante la licitaţie) vor prelua caietul de sarcini în care va fi inclus proiectul selecţionat. Autorul proiectului va acorda la cerere, în urma unui contract între cele 2 părţi (firma organizatoare câştigătoare a licitaţiei şi autorul proiectului), asistenţă tehnică ţinând cont de modificările de ultimă oră şi de diversele constrângeri de ordin tehnic sau estetic.

Având în vedere că acest stand va fi utilizat la mai multe manifestări expoziţionale, el trebuie să poată fi uşor de adaptat la suprafeţele şi condiţiile specifice impuse de organizatorii din ţările respective (posibil târgurile internaţionale de la Maison & Objet Paris, Mebel’ Moscova, Sajam Namestaja Belgrad, IMM Köln, Interiors UK Birmingham, KIFF Kiev, Mebel Polska Poznan, Salone Internazionale del Mobile Milano).

În proiect va fi menţionat în mod vizibil tariful per metru pătrat pentru contractul următor, de adaptare a conceptului la datele concrete ale participării la târguri ale firmelor româneşti (suprafaţă şi număr de societăţi comerciale participante).

Proiectul trebuie să conţină şi o estimare cât mai corectă a costurilor, astfel încât să ofere juriului posibilitatea de a evalua cât mai bine avantajele prezentate de fiecare proiect. Bugetul destinat realizării standului va fi pus la dispoziţia firmelor care vor participa la licitaţia pentru organizarea şi realizarea standului românesc.

Standul trebuie să răspundă următoarelor criterii:

  • să aibă o concepţie unitară într-o structură modernă; se va avea în vedere separarea corespunzătoare a firmelor, pentru a păstra individualitatea fiecăreia (stiluri şi produse de mobilă caracteristice);
  • să asigure o bună vizibilitate a exponatelor;
  • să asigure o utilizare eficientă a spaţiului de expunere;
  • să permită o circulaţie controlată în cadrul standului APMR, astfel încât standul să beneficieze de un flux continuu, cu posibila trecere de la un expozant la altul;
  • să ofere un concept nou pentru suprafaţa alocată APMR-ului, o bună semnalizare a prezenţei, imaginii şi scopului asociaţiei în cadrul târgurilor;
  • să propună o cât mai bună semnalizare a prezenţei firmelor, fără ca acest lucru să presupună spaţiu ocupat suplimentar;
  • să propună elemente de structură uşoară dar rezistentă, din materiale moderne, fiabile în condiţii de montaj repetat care urmăresc unitatea şi stabilitatea standului, dar şi să ofere expozanţilor flexibilitate, putând să opteze pentru închideri totale sau parţiale opace sau transparente;
  • să permită transportul in conditii optime a elementelor de structură, un montaj / demontaj rapid şi cu minimum de manoperă şi echipamente;
  • să propună un sistem de iluminat, ce va pune în valoare zone specifice.

Participările României la diversele târguri necesită standuri de suprafeţe diferite de cca. 300, 400, 500 sau 600 mp în 2 variante:

  • spaţiu întreg,
  • în două sau trei insule.

Vor participa un număr de minim 7 firme (numărul variază în mod obişnuit între 7 şi 20), fiecărei firme atribuindu-se un spaţiu între 20-40 mp.

Planul cuprinde şi un spaţiu pentru punctul Info şi un mic oficiu unde se depozitează materiale tehnice de întreţinere pe durata târgului, produse de protocol, un frigider şi aparate tehnice care să asigure protocolul, spaţiu de depozitare a hainelor personalului expozant în cazul perioadelor friguroase.
Organizarea punctului Info urmăreşte să invite lumea înăuntru, să ofere spaţiu şi materiale pentru discuţii. La vedere trebuie să existe:

  • o hartă a României unde va fi precizată poziţia geografică a expozantului;>>*
  • monitor electronic;
  • panouri cu însemnele instituţiilor şi organizaţiilor care finanţează organizarea participării cu stand naţional;
  • panou de afişare listă firmelor expozante;
  • brandul mobilei şi însemnele ROMÂNIA scris în limba cerută de specificaţia târgului;
  • înscrierea în mod vizibil a numelui fiecărei firme în zona în care aceasta îşi expune produsele.

Înălţimea exterioară a standului trebuie să fie de 4 m. Înălţimea interioară la care este bine să fie suspendate sursele de iluminat va fi de cca 2,70 m.

Proiectul trebuie să acorde o atenţie deosebită soluţiilor de iluminare corespunzătoare a suprafeţei şi produselor. O restricţie importantă este aceea că nu se poate agăţa nimic de plafonul halelor, deoarece sunt foarte înalte. Numărul surselor de iluminare şi modul de amplasare a acestora în stand trebuie să fie cuprinse în propunerea de proiect, în aşa fel încât produsele să fie puse în valoare corespunzător.

Se propune realizarea unui proiect de amenajare stand, pentru organizarea estetică a pieselor de mobilier propuse de expozanţi şi pentru a realiza o decorare armonioasă. Participantul la concurs va propune, în cadrul acestui proiect, cea mai bună variantă de cromatică, decoraţiuni şi amplasare a pieselor ce vor fi expuse în cadrul târgului.

Documentaţia va cuprinde obligatoriu un concept – prezentare grafică şi un memoriu tehnic.

Pe site vor fi publicate în continuare şi alte detalii, pe măsură ce participanţii la concurs vor formula şi alte întrebări.

Participanţii la concurs sunt invitaţi să solicite detalii pentru înscriere la Asociaţia Producătorilor de Mobilă din România, la telefon: 021-3155142, 021-3155168responsabili de proiect: d-na Gabriela Chişe şi d-na Liliana Mihai, sau la adresa de e-mail: apmr[at]industriamobilei.ro

Cele două tipuri de stand utilizate în prezent sunt: • Paris 2011 (arh. Irina Neacşu, The Craft Lab) • şi Milano 2012 (arh. Arthur Ţinţu, ArhiDOT Design)

Despre autor

APMR

Adaugă un comentariu