De 32 de ani, de când există Asociația Producătorilor de Mobilă din România, Revista MOBILA este cel mai important mijloc de promovare a APMR și a membrilor asociației, dar și a industriei de mobilă, în general.
„Avem o revistă a industriei, nișată, o publicație pentru profesioniști, care datează nu doar de când există APMR, ci de 60 de ani. Această revistă face un singur lucru: vă ține pe dumneavoastră uniți! În paginile revistei, vă informăm despre ceea ce face un producător, ce vinde un distribuitor, ce mai creează un arhitect/un designer. De 8 ani și jumătate suntem și în mediul online, astfel că am reușit să ajungem și către publicul larg și către alți specialiști, care nu fac parte din asociația noastră și nu primesc această revistă tipărită. Vă rog să vă mândriți cu faptul că se scrie despre dumneavoastră. Și acest slogan „Împreună scriem povestea” spune tot. Noi nu am face o revistă, dacă dumneavoastră nu ați exista în industria mobilei”, a spus Nadina Nedelea Rus, directorul executiv al Asociației Producătorilor de Mobilă din România, în deschiderea conferinței Inovație și branding în industria mobilei: soluții și strategii.
Nume importante din industria de publicitate ne-au explicat cum putem transforma un produs sau o companie într-un brand, cum să construim o strategie eficientă în social media și ne-au oferit exemple de automatizări de marketing pentru firmele din industria mobilei. Evenimentul a avut loc în prima zi a expoziției BIFE-SIM 2024, la data de 19 septembrie, la Romexpo.
Primul invitat al conferinței a fost Valentin Văcăruș, fondatorul GODMOTHER, agenție cu 25 ani de experiență și peste 1.000 de evenimente implementate în portofoliu. El ne-a vorbit despre strategie, eficiență, resurse umane, despre cum poți transforma sănătos un produs într-un brand.
„Oamenii buni nu mai sunt angajați de companii, oamenii buni aleg ei în ce companii vor lucra. Și atunci, încă de la interviu, întrebarea mea este: Pentru un om pe care îl consider bun, cu experiența și cu energia necesare, sunt eu capabil, am eu resursele necesare, am eu viziunea potrivită astfel încât un om bun să vină să lucreze pentru mine? Și asta nu este ușor. E o schimbare totală. Pentru că noi avem senzația că am chemat pe cineva, îi dăm salariu, care oricum ni se pare mare, sunt niște taxe imense și avem senzația că a doua zi trebuie să vină să lucreze. (..) Dar ce aș vrea să spun de la Netflix și cred că este fabulos. Ei au două mari idei: angajezi cei mai buni oameni din piață și îi plătești cel mai bine. Și asta nu e ușor, pentru că sunt niște costuri, într-adevăr. Dar cel mai greu este să le dai putere de decizie maximă. Oamenii trebuie să hotărască, pentru că tu ai angajat oamenii ăia deștepți. Tu ai reușit să îi convingi să vină și să adere la viziunea ta, despre cum vrei tu să fie firma, cum vrei tu să fie povestea respectivă. Și dacă reușești să-i aduci, nu îi îngrădi, lasă-i să facă ce cred ei că trebuie să facă. Și, desigur, e importantă cultura feed-back-ului. Ai curajul și lasă-i să te critice, să-și spună opinia. Uneori e valoroasă. Dacă avem capacitatea să vedem ideile alea bune, se justifică investiția asta de încredere și de timp.”
Cum să construiești o strategie eficientă pentru brandul tău în social media a fost subiectul abordat de Robert-Nicolae Feraru, Managing Partner Kooperativa 2.0., agenție cu peste 12 ani de experiență, desemnată cea mai vizibilă Agenție Digitală în online, cu peste 800 de campanii de Influencer Marketing în portofoliu.
„Cum fac mulți marketingul în 2024. Există o strategie în 4 pași și, probabil că, dacă mulți o veți implementa, o să simțiți așa mici rezultate. Și aceasta este: „Doamne ajută, ce o fi, o fi!” Realitatea e că majoritatea merge după ureche, când vine vorba de marketing. De aceea vreau să vă pun într-un context legat de cum construim o strategie, cum o implementăm. Vedem această piramidă inversată în toate manualele, în toate cărțile, indiferent de industrie, și în psihologie și în marketing. Dar avem principalele obiective pe care le putem urmări în social media: să stârnim interesul, să creștem intenția de cumpărare, chiar mai mult cumpărare și fidelizare”, a explicat Robert-Nicolae Feraru. „37% din forța mondială de lucru lucrează direct de pe mobil, deci totul trebuie să fie mobile first. Omul când se trezește dimineața are urma telefonului pe obraz, deschide telefonul și se așteaptă ca totul să fie actualizat pe mobil mai întâi și apoi pe desktop și tabletă. Astfel că avem și cifre interesante ca să vedeți unde se află publicurile voastre cheie, din punct de vedere facebook, instagram, linkedin, chiar și pinterest.(…) Este bine să fiți pe mai multe rețele sociale, pentru că dacă nu sunteți voi, sunt competitorii voștri. Iar, în România, cumpărătorii sunt motivați de livrarea gratuită, de review-uri și de coduri de reducere și promoții. Eu mă încadrez în toate criteriile respective, mai ales la recenzii, pentru mine cele mai importante sunt review-urile. De aceea trebuie să avem o strategie de colectare a review-urilor”, a completat el.
„De 2 ani de zile, de când s-a dezvoltat foarte mult componenta de inteligență artificială, am început să folosim cât mai mult aceste unelte, respectiv automatizări pe care și dumneavoastră le puteți implementa în companiile proprii”, a spus Constantin Ferșeta, fondator Kuantero, agenție cu peste 25 de ani de experiență în dezvoltarea online, cu clienți pe 4 continente. El a și prezentat 7 exemple de automatizari de marketing pentru firmele din industria mobilei.
„Ideea e să folosiți aceste tool-uri care țin de automatizare, ca să vă creșteți notorietatea. Pentru că nu avem destui oameni, suficient timp sau destule resurse, lucrurile merg din ce în ce mai rapid. Și atunci e nevoie să utilizați aceste automatizări, mă refer la acestea de marketing. Dar știți că absolut în toate domeniile de la facturare, la vânzare, există acest gen de automatizare, de roboți software, care odată setați vă pot lua de pe cap o mare parte din lucrurile repetitive”, a concluzionat Constantin Ferșeta.
Evenimentul a fost organizat de Revista MOBILA, de 60 de ani publicația profesioniștilor din industria mobilei. Pentru a fi de folos industriei, lăsăm mai jos site-urile companiilor invitaților noștri. Dacă doriți contactul direct, pentru a-i căuta în vederea creionării unei strategii noi de marketing, pentru a găsi cel mai bun drum către clienții dumneavoastră, ne puteți scrie pe adresa redactia@revistamobila.ro.