Peste 38.000 de designeri, arhitecți și distribuitori au studiat produsele de mobilier și accesoriile expuse de cele 900 de companii, din 72 de țări, prezente la INTERNATIONAL CONTEMPORARY FURNITURE FAIR – ICFF New York, în perioada 19 – 22 mai 2019.
Anul acesta, platforma americană pentru design global INTERNATIONAL CONTEMPORARY FURNITURE FAIR NEW YORK – ICFF a ajuns la cea de-a 31-a ediție. Cei 900 de expozanți din întreaga lume au prezentat produse inedite și au încercat să dea trendul în designul interior de lux. Extinzându-se pe piața pe care o servește, ICFF a crescut constant în ultimele trei ediții, impunându-se ca o manifestare internațională.
Pe lângă numărul mai mare de vizitatori față de edițiile anterioare, de remarcat este și creșterea numărului de vizitatori internaționali și a seniori designerilor din topul celor 100 de firme de arhitectură și design din America de Nord. Platformă de vârf pentru designul internațional, ICFF este recunoscut ca evenimentul culminant al NYCxDESIGN, o celebrare anuală a comunității de design a orașului.
ICFF NEW YORK acoperă toată gama de articole și materiale utilizate în domeniul amenajărilor interioare, de la mobilă de interior și exterior, covoare și tipuri de podele, corpuri de iluminat, obiecte de decor, accesorii, textile, până la materiale și tehnologii de acoperire a pereților, mobilier și accesorii casnice pentru băi și bucătării, reprezentând ultimele noutăți de top și generând trendul în designul acestui domeniu. ICFF oferă o oportunitate de neegalat de prezentare a tendințelor de design inovatoare din întreaga lume, precum și de accesare a programelor educaționale interactive conduse de unii dintre cei mai importanți designeri din domeniu.
10 dintre cei 900 de expozanți din întreaga lume au fost din România
Țara noastră a fost reprezentată la spectacolul de mobilier din Statele Unite ale Americii de 10 dintre producătorii de top: CAREL WOODWORKS, CREATIVE CONCEPT, GLOBAL ART PRODUCTION, GRAPHTEC DESIGN, MAER IMPORT EXPORT, MATERIA STUDIO, MONTANA CÂMPENI, PURE HOME COLLECTIONS, SIMEX și SCULPTURA SECUIASCĂ.
Pavilionul României a avut o suprafață de 297,3 mp, a fost amplasat în Hall 3B, nr. 2257-2357 și a fost organizat pe 2 insule paralele. Repartizarea firmelor în cadrul Pavilionului s-a făcut în funcție de suprafețele aprobate, potrivit planului arhitectului care a proiectat standul național și aprobat de comun acord de APMR și firmele participante.
În cele 4 zile de expoziție, standurile românești au fost vizitate de 1.500 de firme din Austria, Australia, Brazilia, Canada, Chile, Danemarca, Franța, India, Italia, Mexic, Polonia, Portugalia, Spania și Statele Unite ale Americii. 1.453 au fost firme noi, reprezentanți cu care expozanții români s-au întâlnit pentru prima oară la ICCF New York.
Valoarea estimată a contractelor ce pot fi încheiate de firmele românești în urma contactelor avute la târgul ICFF New York este de 1.745.000 de euro, după cum reiese din datele menționate de firme în fișele de eficiență completate la finalul târgului.
Participarea României cu stand național la ICFF New York 2019 a fost posibilă datorită Asociației Producătorilor de Mobilă din România și Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.
Producătorii români au expus sub brandul sectorial „Style, Comfort, Durability – Romanian Furniture”, promovându-și totodată și brandurile proprii. Au prezentat mobilă pentru camere de zi, sufragerii, mese, scaune, mobilier tapițat cu textile și piele naturală, mobilier pentru baruri, canapele, piese de design, accesorii, decorațiuni. Cele mai multe produse de mobilier expuse au fost realizate din lemn masiv sau lemn masiv în combinație cu alte materiale, de exemplu metal, sticlă, pietre semiprețioase. Cei mai mulți producători au venit cu colecții speciale, dedicate pieței americane.
Designul românesc a fost apreciat de vizitatori. Firmele românești expozante la ICFF New York au preluat comenzi pentru producția de mese și scaune, canapele, cabinete, mobilier tapițat, mobilier din lemn masiv sau lemn combinat cu metal sau alte materiale cu finisaje speciale, precum și pentru proiecte din materiale semiprețioase.
Vizitatorii ICFF sunt foarte bine nișați. Vorbim despre arhitecți, designeri și specialiști și mai puțin despre distribuitori sau retaileri. Este un târg în care se prezintă produse de design high class, unde participanții propun piese inedite.
Producătorii români care au expus în Pavilionul național au pregătit din timp colecțiile cu care s-au prezentat la ICFF New York, conștienți fiind că acesta este un târg de design care dă trendul în mobilier pe zona Americii de Nord.
Dovada că firmele românești au luat foarte în serios această participare o reprezintă premiul obținut de GLOBAL ART PRODUCTION, în prima zi a evenimentului, când Asociația Internațională de Amenajări Interioare și Design – IFDA i-a acordat distincția „Best in the ICFF show for Art”, New York 2019.
Mobila românească își câștigă, an după an, locul pe piața americană. Doar printr-o prezență constantă la astfel de evenimente, publicul specializat din SUA poate lua contact cu propunerile designerilor și producătorilor români de mobilier. Sunt câteva companii care au repetat experiența și au revenit la ICFF New York, respectiv CAREL WOODWORKS, CREATIVE CONCEPT, GLOBAL ART PRODUCTION, MAER IMPORT EXPORT și MATERIA STUDIO, iar reprezentanții acestora și-au exprimat intenția clară de a participa și la expoziția din 2020. Aceștia consideră că astfel se vor impune în rândul creatorilor de produs de mobilier și vor cuceri arhitecții și designerii americani. Pe de altă parte, PURE HOME COLLECTIONS, deși a participat acum pentru prima oară la ICFF New York, a avut o serie de discuții foarte aplicate, care s-au concretizat în comenzi, motiv pentru care reprezentanții companiei doresc să participe și anul viitor la această expoziție, pentru a-și consolida relațiile cu partenerii americani. Alte companii producătoare de mobilier, prezente anul acesta la New York, consideră că APMR și MMACA trebuie să încerce să organizeze participarea României cu stand național și la alte expoziții din SUA, prima propunere în acest sens fiind HIGH POINT, o expoziție considerată de unii producători români mai interesantă pe zona de business to business, ceea ce le-ar putea permite intrarea în contact direct cu distribuitori și retaileri de mobilier de pe piața americană. În acest sens, producătorii români așteaptă informații despre alte expoziții de mobilă de la BPCE New York.
De asemenea, companiile românești din acest domeniu solicită suportul Guvernului României pentru organizarea unei expoziții permanente de mobilă și alte produse din România, care să le dea posibilitatea unei prezențe active pe piața Statelor Unite ale Americii, pe tot parcursul anului, pentru fructificarea relațiilor deschise cu potențiali parteneri pe perioada târgului.
În premieră, organizatorul standului național, compania GODMOTHER, a realizat o campanie de promovare a participării României la ICFF New York, în mediul online. Mai mult decât atât, prezența României cu stand național la ICFF New York a fost sprijinită și promovată continuu de Revista MOBILA, publicația APMR, atât înainte de începerea târgului, cât și prin articole postate în timpul evenimentului, pe site-urile proprii revistamobila.ro și industriamobilei.ro, dar și pe paginile de fani de pe rețelele de socializare.
GOOD MOOD MADE FROM GOOD WOOD
MOOD Furniture, cea mai nouă colecție de mobilier marca SIMEX, a fost expusă pentru prima dată pe piața americană, la ICFF New York. Designerii au renunțat la detaliile complexe, piesele au un design modern, dar rămân elegante și sofisticate.
Dumitru Blaga, manager general SIMEX: „Am reprezentat cu mândrie România la Târgul ICFF din New York, platformă de design global. Am ales să prezentăm aici piesele colecției MOOD, create în colaborare cu designerul român Constantin Alupoaei. Este vorba despre mobilier din stejar de înaltă calitate, un program contemporan în imagine, dar foarte modern în detaliu. Prezența la ICFF NYC mi-a întărit convingerea că în producția de mobilă este obligatoriu să lucrezi cu specialiști în design, de aceea le recomand tuturor producătorilor care urmăresc să-și găsească propria piață să le dea o șansă tinerilor designeri, să aibă încredere în creativitatea lor. Mulțumesc Asociației Producătorilor de Mobilă din România și Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat pentru eforturile făcute în scopul participării cu stand național la expoziția internațională de la New York.”
SCULPTURA SECUIASCĂ A ADUS LA ICFF PRODUSELE SALE IMPRESIONANTE, REALIZATE SUB BRANDUL SPIRAL WOOD
Stâlpi spiralați, mese și scaune în stil colonial, suporturi de meniuri pentru restaurante, produse sofisticate realizate din lemn de fag au fost expuse în standul amenajat de compania SCULPTURA SECUIASCĂ în Javits Center.
Czine Zsolt – Atilla, director general SPIRAL WOOD: „Stilul nostru este puțin mai altfel, clasic, suntem conștienți de această nișă pe care ne aflăm. Cei care caută clasicul sunt încântați de ceea ce văd. Piața americană este foarte bună, există posibilitatea de a livra pe această piață, dar nu prin designeri, ci prin retaileri sau parteneri, pentru că designerii au nevoie de importatori. Adică noi, din România, din Europa, trebuie să avem un partener ca să vindem în Statele Unite ale Americii, trebuie să avem pe cineva aici care importă produsele noastre.”
PURE HOME COLLECTIONS A AVUT MARE SUCCES LA PUBLICUL VIZITATOR DE LA ICFF
Standul PURE HOME COLLECTION de la ICFF NYC a fost tot timpul plin de vizitatori. Reprezentanții companiei la această expoziție au stat de vorbă cu arhitecți, designeri și distribuitori din Statele Unite ale Americii, dar și din Portugalia, Polonia, Mexic, Peru, Canada și Danemarca.
Tilla Ferenczi, logistic & planning manager PURE HOME COLLECTIONS: „Ne-am prezentat cu colecția nouă din 2019, cu produsele noastre de bază. Cel mai mult am fost apreciați pentru finisarea excelentă a produselor, pentru calitate, dar și pentru varietate. Scaunele PURE se pot face cu foarte multe tipuri de rame, de cusături, în 21 de culori lucioase sau mate, din piele, pluș, catifea.”
Pentru ediția de anul viitor, PURE HOME COLLECTIONS are o singură cerere: un spațiu și mai mare de expunere pentru multitudinea de produse pe care le fabrică și dorește să le comercializeze și pe piața americană, nu doar în Europa.
Tilla Ferenczi, logistic & planning manager PURE HOME COLLECTIONS: „Prin participarea la acest târg vrem să arătăm că avem posibilitatea de livrare și în America și că putem produce și distribui chiar și pentru fiecare client în parte. Sunt clienți care doresc doar câteva bucăți, iar alții care vor să aibă pe stoc, să expună și să comercializeze în showroom-urile proprii.”
MONTANA CÂMPENI A CREAT O COLECȚIE DE MOBILIER UNICĂ, SPECIAL PENTRU PUBLICUL AMERICAN
Sorin Sălăgean, director general MONTANA CÂMPENI: „Am participat acum pentru prima dată la ICFF cu colecția GOTHAM, realizată dintr-un material rar, swamp oak (stejarul de mlaștină), un lemn carbonificat după sute de ani de stat în apă. Fiecare bucată din acest material încărcat de istorie este amplasată manual în fronturile de mobilă. Vizitatorii noștri au fost încântați de ceea ce au văzut.”
Și la expozițiile din acest an din Europa, producătorul de mobilă de la Câmpeni a prezentat o colecție ieșită din tipare.
Colecția OAK BRULLE s-a remarcat prin faptul că este realizată prin aplicarea unor tratamente de aburire și termotratare fără influențe chimice. Este un mobilier realizat din lemn masiv, în secțiuni mari, între 40-80 de mm, de culoare naturală, maronie, cu un design fără influență industrială.
„BEST IN THE ICFF SHOW FOR ART” PENTRU BRANDUL MINDTHEGAP @ ICFF NYC 2019
Premiul obținut de GLOBAL ART PRODUCTION, în prima zi a evenimentului, a fost oferit de Asociația Internațională de Amenajări Interioare și Design – IFDA, care a considerat că prin felul în care și-a prezentat brandul MINDTHEGAP, producătorul român a oferit cel mai bun spectacol de la această ediție a ICFF New York.
Ştefan Ormenişan, creative partner GLOBAL ART PRODUCTION: „Încercăm să creăm o atmosferă. La târgul de anul acesta am venit cu o colecție inspirată din cultura lumii. Un fel de colecție de colecționar cu tot felul de modele cu diferite motive. Colecția este creată de echipa noastră de 5 designeri, pe care îi coordonez. În fiecare an lansam proiecte noi și avem foarte multe povești, mai precis fiecare colecție este împărțită cam în 10-11 subcolecții. Una este tropicală, alta e din cultura lumii, una e contemporană. Anul acesta avem una dedicată Manhattan-ului. De obicei, când venim la târguri, încercăm să mixăm din 2-3 colecții, să arătăm oamenilor ce avem.”
Compania GLOBAL ART PRODUCTION participă pentru a doua oară la INTERNATIONAL CONTEMPORARY FURNITURE FAIR.
Ştefan Ormenişan, creative partner GLOBAL ART PRODUCTION: „Tot mai mulți profesioniști, designeri și arhitecți încep să ne cunoască brandul, să știe de noi. După participarea de anul trecut, un număr mai mare de showroom-uri și de distribuitori online au început să ne vândă produsele. E clar că orice prezență într-o țară și mai ales pe un continent atât de departe de România e foarte importantă, pentru că este nevoie ca toți clienții să-ți vadă și să-ți atingă produsele, să fie discuții față în față, pentru că cei care interacționează direct fac mult mai bine business împreună. Toți ne apreciază, își fac poze în stand, spun că ne adoră produsele. Cred însă că mai este un pas pe care trebuie să îl facem, cu o prezență mai masivă și nu doar prin târguri, ci și prin networking de care avem nevoie aici, pentru că sunt foarte mulți profesioniști, designeri arhitecți care ar vrea să cumpere produsele, dar nu vor să cumpere direct din România, adică online, ci ar vrea să le găsească într-un showroom în New York, Cincinnati. La această expoziție am avut două întâlniri foarte interesante, cu 2 dintre cei mai mari distribuitori de tapet și de textile din SUA, care s-au arătat interesați și dacă se materializează, vom avea o prezență mult mai mare pe piață.”
MATERIA A CUCERIT DEJA PUBLICUL AMERICAN, DAR ȘI SPECIALIȘTII
„ICFF 2018 Best Furniture in Show” a fost distincția obținută anul trecut de MATERIA, iar recunoașterea s-a concretizat în numeroase contacte și contracte.
Cristian Branea, co-fondator și director creativ MATERIA: „După participarea de anul trecut, am avut 3 contracte pentru sediile J.P. MORGAN, două în New York, unul în Delaware și practic toate au venit de la aceiași arhitecți. Un singur client, 3 contracte mari, valoare mare. Am revenit la ICFF, pentru că aceasta este piața noastră principală. Aici vindem, produsele noastre se potrivesc cel mai bine pe piața americană, aici la New York, dar și în California. Feedback-ul este absolut excelent. Am fost remarcați pentru stand, pentru cele mai bune produse, super clean, produsele sunt apreciate pentru că sunt coerente între ele, sunt inedite, pentru că folosim materiale deosebite.”
Ambiția fondatorilor MATERIA nu se oprește aici!
Cristian Branea, co-fondator și director creativ MATERIA: „Sperăm să găsim cât mai mulți arhitecți, care să ne specifice în proiectele lor. Și ne dorim să fim în tot mai multe showroom-uri, să ni se vadă și să ni se comercializeze produsele.”
MAER IMPORT EXPORT A PREZENTAT LA ICFF PRODUSE DE MOBILIER DIN MARMURĂ ȘI PIETRE SEMIPREȚIOASE
Compania a pregătit un stand special amenajat pentru piața americană, cu focus pe arhitecții și designerii de interior.
Corneliu Guță, export manager MAERGROUP: „Anul trecut am pregătit un stand dedicat firmelor care lucrează cu marmura, adică iau produsul meu și îl prelucrează. De data asta am venit pregătit cu produse gata lucrate, respectiv chiuvete, rame de oglinzi, baruri, mobilier de interior, măsuțe de cafea. În felul acesta, arhitecții înțeleg mai bine unde se folosesc pietrele mele semiprețioase și pot specifica în proiecte exact ceea ce-și doresc. 99% dintre vizitatori au fost designeri și arhitecți. Deci practic ne adresăm exact sursei, celor care înnobilează casele. Pentru noi e foarte bine. Oamenii ne cunosc de anul trecut și pe partea de design.”
Prin această participare MAER și-a consolidat poziția pe piața americană.
Corneliu Guță, export manager MAERGROUP: „Suntem deja prezenți pe partea de distribuție de materiale, cum s-ar zice produs semifinit, nu produs finit, iar acum au început să ne cunoască și ca realizator de produs finit, pentru că noi putem prelucra aceste produse la gata în România și, practic, să le livrăm direct produsele „cut to size”, gata să le instaleze. America este principala noastră piață de desfacere. Exportăm aici deja de vreo 4 ani.”
PIAȚA AMERICANĂ I-A CUCERIT PE PROPRIETARII DE LA GRAPHTEC, CARE ÎȘI PROPUN SĂ REVINĂ LA ICFF
MAGDA BEI, fondator GRAPHTEC: „O piață cu un potențial imens, cu oameni extraordinar de primitori, de curioși, doritori de inovație. Le-am vorbit despre corian, despre metalul care este foarte rezistent indiferent dacă este utilizat în interior sau exterior, despre dantele de tablă, despre prelucrări foarte fine, vopsite în culori aurii sau argintii, chiar și în nuanțe sidefate. Am întâlnit oameni din India, Brazilia, Italia, din toată America și am reușit să comunicam despre ceea ce înseamnă un producător de mobilier integrator de tehnologie, nu doar un producător de mobilier.”
La ICFF, GRAPHTEC a prezentat două colecții: PEACOCK și REAL TRANSILVANIA.
Compania a încercat să răspundă cerințelor pieței americane, iar după o cercetare online, cei 5 designeri au creat produse de autor, inedite.
MAGDA BEI, fondator GRAPHTEC: „Colecția PEACOCK prezintă mobilier office de lux. Avem piese de mobilier într-o nuanță de un albastru extraordinar îmbinate cu o structură metalica vopsită auriu. Colecția este întregită de decorațiuni de birouri sau pentru acasă. REAL TRANSILVANIA este colecția de Halloween, prin intermediul căreia vorbim despre Transilvania și castelul lui Dracula. Am lansat aici 300 de cataloage cu această nouă colecție. Toate produsele sunt marcă înregistrată, am considerat oportună această investiție în designul de produs.”
CREATIVE CONCEPT A CUCERIT PUBLICUL AMERICAN CU TRIBUTE COLLECTION
Adrian Giurgiu director de vânzări CREATIVE CONCEPT: „La ICFF NYC am adus câteva dintre cele mai vândute produse ale noastre, masa de dinning Terry și o colecție de măsuțe de cafea, precum și colecția noua, colecția TRIBUTE, care anul acesta a fost foarte bine primită atât la Milano cât și aici la New York, și care constă într-o oglindă, o consolă și un raft. Am modificat puțin colecțiile din Europa, le-am adus la standardele americane și ne-am pregătit în mare să vorbim pe limba lor. Să vorbim în inch, să vorbim în dolari, în condițiile lor de plată și să avem partea de livrare mai bine pusă la punct. Vom avea și un depozit aici, mai bine zis ne-am organizat să avem produse pe stoc și partea de customer va fi dedicată aici, pentru America.”
Conducerea CREATIVE CONCEPT consideră că ICFF este expoziția unde își poate prezenta creațiile pentru a cuceri publicul american.
Adrian Giurgiu director de vânzări CREATIVE CONCEPT: „Este a doua oară când participăm, am venit să testăm piața anul trecut și când am văzut că se potrivește cu produsele noastre, mai bine zis produsele noastre se potrivesc pe această piață, ne-am adaptat strategia, am luat feedback și acum am venit mai pregătiți. Anul acesta ne-au revenit în stand multe dintre contactele de anul trecut și sperăm să concretizam și mai multe contracte.”
I LOVE YOUR TABLE, IATĂ CONCLUZIA DESIGNERILOR ȘI ARHITECȚILOR AMERICANI CARE AU INTRANT ÎN STANDUL CAREL WOODWORKS LA ICFF NYC 2019
La această ediție, producătorul român de mobilă a prezentat masa cu marmură, masa groasă de 9 cm plini, masa din lemn vechi și pe cea cu blat de inserții de cupru, cu diferite picioare: din brad vopsite alb, din stejar, din metal. Prin prezentarea unor mese de dimensiuni mari, compania a încercat să demonstreze că poate produce orice tip de masă, pe orice dimensiune.
Naricsa Grumaz, director marketing CAREL WOODWORKS: „Specialiștii din Statele Unite ale Americii, care ne-au vizitat standul, au fost deosebit de încântați de produsele noastre. Piața americană prezintă un potențial uriaș pentru noi și dorim să revenim la expozițiile din SUA, pentru a câștiga un loc în preferințele lor.”
CAREL WOODWORKS a participat pentru a doua oară la ICFF New York pentru a convinge publicul american despre unicitatea pieselor de mobilier pe care le realizează.
Articol realizat de Nadina Nedelea Rus, reprezentant APMR la ICFF New York