Târguri și expoziţii

Despre cel mai mare târg de mobilă din lume, chiar de la directorul expoziției

Revista MOBILA a aflat chiar de la directorul IMM Cologne, Claire Steinbrück, care sunt noutățile celei de-a 30-a ediții a celui mai mare târg de mobilă din lume.

 

Revista MOBILA: Cat de importantă este participarea firmelor românești la IMM Cologne?

Claire Steinbrück, director IMM Cologne: Firmele producătoare de mobilă din Europa de Est apreciază piața germană. Astfel, putem să amintim un număr de expozanți stabil, chiar ușor crescător din România. Dar și în cazul vizitatorilor vedem aceeași tendință. În general, putem spune însă că, atât numărul expozanților, cât și cel al vizitatorilor mai pot încă crește. IMM Cologne oferă un mediu foarte atractiv și reprezintă platforma de business unde trebuie să iți arăți produsele și tendințele din domeniu pentru a rămâne competitiv. Companiile din industria mobilei fac afaceri în Köln atât cu Germania, dar și cu întreaga lume. Expozanți din Europa de Est se pot extinde în întreaga lume mult mai bine din Köln, decât la oricare alt târg.

 

Revista MOBILA: Cum au fost ultimele ediții ale IMM Cologne?

Claire Steinbrück, director IMM Cologne: “Târgul IMM Cologne a demonstrat, mai ales în ultimii ani, că este o platformă excelentă și eficientă pentru business-ul internațional. În fiecare an, târgul dă noi impulsuri industriei către piețele mondiale de export. Important pentru noi este faptul că ne-am dezvoltat permanent la nivel conceptual, de la un târg de mobilă la un târg structurat după teme. Astfel, sub motto-ul “Discover Interior Ideas” am creat un eveniment consistent, de marcă. Acest lucru se întâmplă pentru că ne preocupă viitorul și dorim să le oferim vizitatorilor noștri soluții la întrebările pe care și le vor pune în viitor. Cu aceasta, IMM Cologne devine un eveniment de afaceri la nivel mondial.

 

Revista MOBILA: Ce ne puteți spune despre ediția 2019?

Claire Steinbrück, director IMM Cologne: “Ne vom bucura de cel mai mare târg de mobilă din lume cu cei 1.450 de expozanți din 50 de țări. Cifre pozitive putem să anunțăm și la celelalte capitole importante care contează pentru întreaga afacere a unui târg. Explicația acestui rezultat o reprezintă dezvoltarea extraordinară a fiecărui segment, de exemplu creșterea importantă a numărului de expozanți din segmentul PURE.”

 

Revista MOBILA: Ce au pregătit organizatorii pentru acest an?

Claire Steinbrück, director IMM Cologne: “În 11 hale se prezintă multitudinea de stiluri și produse pentru mobilierul de locuit: de la mărci life-style elegante și designeri cunoscuți din domeniile PURE si PURE EDITIONS, până la soluții de amenajare inteligente pentru mobilier pentru tineret, orientat către tendințe din segmentul SMART. Dar și segmentele PRIME, cu mobilierul său clasic care acoperă întregul spectru al amenajării unei locuințe și COMFORT, unde puteți vedea toată gama de fotolii, scaune și canapele. În halele care acoperă segmentul SLEEP se va putea observa cum se combină funcționalitatea și esteticul mobilierului de dormitor. În segmentul GLOBAL LIFESTYLES puteți face o călătorie prin piețele internaționale atractive. Lumina decorativă, textilele și accesoriile ne îmbie la amenajări. Conceptul de “a locui” se dezvăluie într-un mod cu totul inedit vizitatorilor în secțiunea de simulare a unui spațiu de locuit conceptual Das Haus: în fiecare an, designeri diferiți amenajează, pe o suprafață de 180 mp, o mică operă de artă pentru acest concept și, de fiecare dată, arată altfel. În 2019, studioul din Rotterdam Truly Truly prezintă un interior aproape fluid conceput cu titlul LIVING BY MOODS. Forumul de conferințe The Stage oferă un program de înaltă clasă și idei de amenajări pentru fiecare vizitator. Dar peste tot, înscenări ale tendințelor și lounges invită vizitatorii la relaxare și inspirație. Târgul IMM Cologne completează perfect întreaga lume a amenajărilor interioare.

 

Revista MOBILA: Cum vedeți rolul APMR în organizarea participării companiilor românești?

Claire Steinbrück, director IMM Cologne: “Asociația Producătorilor de Mobilă din România joacă un rol esențial de mai bine de 20 de ani în organizarea pavilioanelor naționale românești la IMM Cologne. Sub umbrela APMR se reunesc, în fiecare an la Köln, cei mai importanți producători de mobilă din România, pentru a-și prezenta produsele clienților internaționali. Chiar în timpul fiecărei ediții a IMM Cologne avem discuții la standurile românești cu reprezentanții APMR, care pregătesc deja participarea la ediția din anul următor. Deoarece rolul APMR este și de a ajuta membrii săi să cucerească noi piețe de desfacere, Asociația sprijină extrem de variat firmele românești, contribuind astfel hotărâtor la succesul lor.”

“Möbelunternehmen aus Osteuropa schätzen den Markt in Deutschland – und so können wir aus Rumänien eine stabiles bis leicht wachsende Ausstellerpotential verzeichnen. Auch bei den Besuchern sehen wir eine Entwicklung. Insgesamt muss man aber sagen das sowohl die Aussteller als auch die Besucher noch Raum für eine weitere Entwicklung bieten. Die imm cologne bietet ein attraktives Marktumfeld und ist zudem die Business-Plattform, auf der man neue Einrichtungstrends und Produkte zeigen muss, um konkurrenzfähig zu bleiben. Zudem handelt in Köln die Welt mit Deutschland aber auch mit der Welt, sodass wir Aussteller haben, die gerade den Osten Europas besser aus Köln erschließen können als auf jeder anderen Messe.

Die imm cologne hat in den letzten Jahren sehr eindrucksvoll unter Beweis gestellt, dass sie eine exzellente und effiziente Plattform für das internationale Business ist. Sie setzt jedes Jahr aufs Neue wichtige Absatzimpulse für die Industrie in den entscheidenden Exportmärkten dieser Welt. Wichtig für uns ist, aber das wir uns konzeptionell in den letzten Jahren deutlich weiterentwickelt haben, von einer reinen Möbelmesse hin zu einer Themen Messe. Dafür kreieren wir unter dem Claim „Discover Interior Ideas“ ein konsistentes Markenerlebnis.  Wir schaffen das dadurch, dass wir uns intensiv mit den Zukunftsthemen beschäftigen und unseren Besuchern Lösungen für Fragen anbieten, die ihnen vielleicht auch erst in der Zukunft gestellt werden. Damit wird die imm cologne zu dem Interior Business Event weltweit.

Wir werden im nächsten Jahr mit 1.450 Ausstellern aus über 50 Ländern „das wohl größte und ganzheitlichste Einrichtungshaus der Welt“ erleben. Bei allen wichtigen Parametern, die auf der quantitativen Seite des Messegeschäftes zu Buche schlagen, können wir gute Kennzahlen verkünden. Ursache für dieses Ergebnis ist die hervorragende Entwicklung in den einzelnen Segmenten, beispielweise der signifikante Anstieg der Ausstellerzahlen im designorientierten Pure-Segment.

In elf Hallen entfaltet sich die ganze Vielfalt an Wohnstilen und -Sortimenten: Von den eleganten Lifestyle-Marken und angesagten Designlabels in den Designbereichen Pure und Pure Editions bis zu den cleveren Einrichtungslösungen für junges, trendbewusstes Wohnen in der Themenwelt Smart. Aber auch in den Themenwelten Prime (mit dem klassischen Möbel zur kompletten Wohnungsausstattung) und Comfort, wo alle Bereiche des Sitzens durchgespielt werden. In der Sleep Halle lässt sich die Funktionalität und Ästhetik von Möbeln zum Schlafen studieren. Und bei Global Lifestyles führt der Messebesuch zu einer Reise durch international attraktive Märkte. Dekoratives Licht, Wohntextilien und Accessoires machen Lust aufs Einrichten.

Das Wohnen ganz neu entdecken können Messegäste in der Wohnraum-Simulation Das Haus: Jedes Jahr gestalten andere Designer auf 180 qm ein kleines Gesamtkunstwerk, und jedes Jahr sieht es anders aus; 2019 propagiert das in Rotterdam ansässige Studio Truly Truly ein organisch fließendes Interieur mit dem Titel „Living by Moods“. Das Vortragsforum The Stage bietet ein Vortragsprogramm von Weltklasse sowie Einrichtungstipps für Jedermann. Und überall laden Trendinszenierungen und Lounges zum Schauen und Entspannen ein. Die imm cologne macht die Einrichtungswelt rund.

Der Verband APMR spielt seit über 20 Jahren eine wesentliche Rolle in der Organisierung der rumänischen Gemeinschaftsstände auf der imm cologne. Unter dem Dach des Verbandes werden die wichtigsten rumänischen Möbelproduzenten in Köln gruppiert, die jedes Jahr ihre Produkte in Köln ihren Kunden präsentieren. Wir führen dann während der imm cologne schon Gespräche mit dem Verband bezüglich der nächsten Veranstaltung damit die dann schon die nächste Beteiligung vorbereiten können. Indem das Ziel von APMR ist für seine Mitglieder neue Märkte zu erschließen unterstützt er die in Köln ausstellenden Unternehmen in vielfältiger Weise und trägt somit am Erfolg der Unternehmen ein ganzes Stück bei.“

 

 

 

 

 

 

 

 

Despre autor

APMR

Adaugă un comentariu