Maison&Objet Paris a avut loc în perioada 7-11 septembrie și a reunit 2.539 de branduri expozante, cu o creștere de 12% față de ediția din 2022. 1.414 dintre expozanți sunt mărci internaționale, care au venit la Paris din 59 de țări: 175 din Italia, 154 din Olanda, 130 din Belgia, 121 din Germania, 111 din Spania, 106 din Danemarca, 73 din Marea Britanie. 15 dintre companiile expozante au fost din România. Ediția de toamnă a Maison&Objet a adus la standuri 86.234 vizitatori, din 144 de țări, cu 2% mai mulți față de ediția precedentă.
România a fost reprezentată de ALSENA COM IMPEX, ASKIA FURNITURE, CATRINEL STUDIO, DIS PROD, ECOMATRIX, LEMN PROD EX COM, M-OLIVER DESIGN, NEWEL TURNING, PIZETA DUE, RIVETHEL GUILD, SOLENZARA SALON, SOLID OAK EXPERT, TRANSILVANIA FOREST PRODUCTION, TELETIM, VISA. Acestea au expus pe circa 400 de mp, în hala 6, denumită FOREVER. Producătorii români au pregătit colecții speciale dedicate pieței franceze.
Companiile românești participante la Maison&Objet Paris au fost vizitate de 1.257 de firme, dintre care doar 132 sunt firme partenere, restul fiind contacte noi, respectiv arhitecți, designeri de interior, retaileri, distribuitori, dezvoltatori. Țările din care au provenit vizitatorii sunt Franța, Italia, Germania, Tarile de jos, Marea Britanie, Polonia, Grecia, SUA, Canada, Spania, Emiratele Arabe, Tunisia, Romania, Belgia, Elveția, Chile, Croația, Turcia, Cehia, Suedia, Maroc, Belarus, Serbia, Moldova. Cele 15 firme expozante au fost vizitate, anul acesta, și de designeri și arhitecți români care activează în țară sau în străinătate. Grație eforturilor de promovare ale companiei de comunicare a APMR, prin intermediul Revistei MOBILA și al tuturor canalelor de comunicare aferente acesteia, profesioniștii români din țară și din Diaspora românească au putut remarca colecțiile noi propuse pentru anul 2023, calitatea extraordinară a acestora, inovația, designul, adaptarea la tendințe sau chiar crearea de trenduri noi.
TRANSILVANIA FOREST PRODUCTION s-a bucurat de atenția expozanților la eveniment. Producând mobilier rustic pentru hoteluri, cabane și alte rezidențe secundare din regiunile montane, compania s-a prezentat la Maison&OBjet cu colecții de mobilier din lemn vechi în combinație cu metal și piese de mobilier din lemn reciclat. „Am fost vizitați atât de revânzători, cât și arhitecți din zonele montane, majoritatea din Franța și câțiva din Germania și Olanda. Vrem să profităm de această oportunitate și să transmitem mai multe informații despre noi, despre capacitatea de producție de care dispunem și produsele pe care le putem oferi. Per total putem spune că mobilierul nostru a fost apreciat și sperăm ca și noile contracte să se concretizeze cât mai repede. Vrem să avem continuitate și să participăm în fiecare an la acest eveniment”, ne-a declarat Dorel MORAR, administratorul companiei.
„Am avut vizitatori din zonă, începând de la arhitecți, dar și posibili clienți foarte mari din Canada și din Orientul Mijlociu. Le-am transmis ofertele noastre, vor urma probabil negocieri în ceea ce privește prețurile”, ne-a explicat Norbert Keszler, directorul tehnic al companiei ECOMATRIX.
ASKIA FURNITURE a avut succes peste așteptări la târgul de la Paris. „Este prima participare a noastră la un târg din Franța. Noi am început să mergem la expoziții în ideea de a construi un lanț de distribuție la nivel internațional pentru produsele noastre, iar aici, în Franța, aveam destul de puține contacte. Acesta a fost motivul pentru care am decis să participăm, chiar dacă este un târg pentru casă, iar noi ne adresăm către zona de birouri. Am mers pe ideea că vor veni arhitecți, care pot fi interesați de produsele noastre, ceea ce s-a și întâmplat. Pe lângă vizitatorii din Franța, ne-am întâlnit și cu potențiali clienți din alte țări, cum ar fi Canada, Elveția, Belgia”, ne-au declarat reprezentanții companiei.
Proprietarii brandului XO INTERIORS au avut discuții interesante cu distribuitori din mai multe țări. „Comparativ cu anul trecut, evenimentul mi s-a apărut puțin mai slab, dar cred că a fost influențat și de vremea extraordinar de caldă. Europa e destul de liniștită la ora actuală, toți așteaptă să vadă facturile la energie, dar cred că lucrurile încep să se miște ușor în piață, în sens pozitiv. Am observat că există dorință pentru mobila noastră, dar lumea e foarte precaută, toți se plâng că au magazinele pline, că în această vară vânzările nu au mers foarte bine. Cei mai mulți vizitatori au fost din Franța, dar am avut discuții interesante și cu reprezentanți din Germania, Italia, Portugalia, Spania, Canada sau SUA”, a spus Petre Peovici, administratorul LEMN PROD EX COM.
PIZETA DUE a încheiat deja un contract, în urma expoziției de la Paris. „Participăm pentru prima dată cu stand în pavilionul României și ne bucură acest lucru. Am întâlnit vizitatori foarte interesați de produsele noastre. Cei mai mulți au fost arhitecți și reprezentanți ai unor studiouri de design din Franța, SUA, Arabia Saudită, Elveția, România și Marea Britanie. Punctele forte ale produselor expuse au fost calitatea, dar și prețul oferit. Am prezentat o colecție de scaune realizate din piele naturală, piele ecologică și catifea, pe structură de metal sau lemn. În urma acestei expoziții, am încheiat deja un contract cu o firmă din Arabia Saudită, în prima fază pentru 800 de bucăți, urmând să ne facă o altă comandă. Eu sunt pozitiv și sper ca participarea la evenimentele internaționale să ne ajute să ne dezvoltăm”, ne-a spus Marco Pozzoli, administratorul companiei.
SOLID OAK EXPERT a avut vizitatori din Emiratele Arabe Unite, Elveția, Franța, Italia, Belarus, Maroc. „Am venit pentru prima dată la un târg în Franța. Pentru acest eveniment am pregătit mobilier din lemn masiv de stejar, colecție pregătită în colaborare cu designeri francezi. A existat interes pentru produsele noastre din stejar, pentru că stejarul e foarte scump în magazinele lor. Pentru prima participare pe piața franceză chiar a fost bine, așa că am decis să ne înscriem produsele pe platforma online MOM, pentru că ținem să ne promovăm continuu pe această piață. Consider importantă participarea la târgurile internaționale, iar pentru anul viitor ne-am înscris deja la expoziția de la Birmingham”, ne-a spus Mihaela Turc, managerul companiei.
Compania DIS PROD cu brandul by DURIEUX este recunoscută pe piața franceză. „Maison&Objet este de multă vreme un târg bun pentru noi. Acum am simțit că suntem și mai bine poziționați pe segmentul nostru de mobilier și pe clientela noastră, că strategia de marketing dă rezultatele așteptate. Față de anii trecuți, anul acesta au venit mai mulți vizitatori noi decât vechi. Iar pe lângă clienții din Franța, am avut discuții importante cu vizitatori din Spania, Marea Britanie, Belgia, Olanda, Israel și chiar din România”, ne-a declarat Yann Durieux, administratorul companiei.
NEWEL TURNING a avut vizitatori din Franța, Italia, Emiratele Arabe Unite și România. „Toți au fost interesați de paturile stilizate pe care le comercializăm. Potențialii noștri clienți au fost reprezentanții unor showroom-uri, dar am avut discuții și cu designeri și retaileri”, ne-au spus reprezentanții companiei.
Brandul MOZEA, aparținând RIWETHEL GUILD, și-a prezentat colecțiile inedite la Maison&Objet. Vedeta prezentării a fost colecția de mese Flow, create ca o sculptură plutitoare și concepute special pentru a sfida gravitația și echilibrul și a aduce un element de magie în camera de zi.
M – OLIVER Design și-a expus colecțiile de mese ale anului 2023: Legendary, creată special pentru întâlnirile de afaceri, masa Terry, o piesă versatilă care dă personalitate sufrageriei sau centrului de conferințe și Oliver, o masă a cărei formă modernă combinată cu furnirul natural solid o fac să arate fantastic în orice mediu, fie că este un spațiu de birou aglomerat sau o cameră de zi confortabilă.
SOLENZARA SALON a expus, în premieră, în standul României la Maison&Objet. „Ne-am pregătit foarte bine pentru această expoziție, fiind prima noastră participare. Și ne-am invitat toți clienții, dar și persoane din mai multe domenii, am trimis peste 600 de invitații. Am căutat pe internet și am transmis mail-uri tuturor companiilor pe care le-am crezut interesate de produsele noastre, nu doar din Franța, dar și din Germania, Spania, Italia. Am ținut să invităm cât mai mulți profesioniști să vadă mobila produsă în România, atât în standul nostru, cât și în standurile celorlalte companii susținute de APMR. Și suntem foarte mulțumiți de această participare”, ne-a declarat Izabel Christoph von Oertzen, administratorul companiei.
Participarea României cu stand național la Maison&Objet 2023 a fost susținută de Agenția Română pentru Investiții și Comerț Exterior – ARICE și organizată împreună cu Asociația Producătorilor de Mobilă din România – APMR.
Colecțiile prezentate de companiile românești la ediția de toamnă pot fi văzute pe romania-maisonobjet.ro.