Târguri și expoziţii

Programul de Promovare a Exporturilor trebuie să continue!

Participarea producătorilor români de mobilă, la primele evenimente ale anului, ne-a consolidat poziția pe piața internațională. 

România s-a remarcat la Imm Cologne 2024, expoziția profesioniștilor din domeniul mobilierului.  

Producătorii români de mobilă au estimat că valoarea contractelor ce pot fi încheiate în urma contactelor avute la evenimentul din Germania este de 7,66 milioane de euro.

15 producători români au expus pe 813 mp, respectiv CITY CONFORT, ENTOURAGE FURNITURE, DESIGN FOR LIFE, DIS PROD, ECOMATRIX, HANGAROUND, KA&MA TRADING, LARIX MOBILA, LEMN PROD EX COM, MOBILA DALIN, PURE HOME COLLECTIONS, SOLENZARA SALON, SAVINI DUE, SZEL MOB FURNITURE, VISA.

„Anul acesta a fost foarte bine, doar în primele 2 zile deja am depășit numărul de contacte pe care le-am făcut anul trecut. Noi ne-am propus ca, în fiecare an, să facem un pas în plus, iar anul acesta e cam ceea ce ne-am dorit în privința publicului. Ne-am adaptat către piața din Vest. Logistic suntem pregătiți pentru a ajunge la publicul specializat de aici. Sperăm ca rezultatele să vină pe parcurs. Și poziționarea standului, față de anii trecuți, a fost mult mai bună”, a explicat Ciprian Olărașu, director de vânzări MobilaDalin.

„Pentru prima participare la o expoziție internațională pot spune ca a fost foarte bine. Am avut vizitatori care au apreciat mult produsele noastre pe care le-au considerat inovatoare. Ne-au vizitat designeri, reprezentanți de magazine mici, dar și ai retailerilor din Spania, Arabia Saudită, Africa de Sud, Germania, Italia, Uzbekistan și chiar din România. Pentru anul acesta ne-am mai înscris la INDEX Dubai și urmează să ne anunțăm intenția și pentru Maison&Objet de la Paris”, a afirmat Ioana Satmari, administrator HANGAROUND.

„La Imm Cologne 2024, am venit cu mobilier clasic și rustic din lemn masiv în mai multe nuanțe. Ca și număr de expozanți am avut cam jumătate clienți vechi, restul fiind posibili noi colaboratori. Lucrul cel mai important, după părerea mea, este că lucrurile se mișcă și asta este foarte vizibil, în ultimii 2 ani”, a spus Gábor Szel, administratorul Szel Mob.

„Zona „SLEEP” a fost la jumătate față de perioada de dinaintea pandemiei. Și foarte mulți dintre invitații noștri nu au putut să ajungă din cauza condițiilor de iarnă nefavorabile. Totuși, avem câteva contacte foarte bune. Daca se concretizează s-ar putea să ne fie bine”, a explicat Marius Popa, managerul KA&MA Trading.

„Noi am avut clienți din plin, cam toți revânzătorii mari din Germania, și sperăm să se concretizeze ceva. Nu e la fel ca înainte de pandemie. Piața a scăzut foarte  mult. În mare parte ne bazăm pe contractele existente, pe care le reînnoim. Contextul nu e deloc fericit, nu se întrevede o reașezare a economiei. Se simte criza în toate domeniile. Dar nu renunțăm să participăm la târgurile internaționale. Pentru noi aceste evenimente sunt benefice”, a declarat Zsolt Bereczki, administrator Larix Mobila.

„Am intrat în contact cu reprezentanții unor companii noi, care s-au arătat interesați de calitatea produselor noastre. Și am discutat cu mulți clienți, cărora le-am prezentat noua colecție. Anul acesta, așteptăm cu nerăbdare să mergem la Milano și plănuim, de asemenea, să expunem la Paris. Cel mai important este să mergem mai departe cu mobila made in Romania. Acesta este crezul nostru!”, a declarat Izabel  Christoph von Oertzen, administratorul companiei Solenzara.

„A fost o ediție foarte bună, peste așteptări. Am avut vizitatori din Italia, Spania, Belgia și am încheiat contracte pe termen lung”, ne-a spus Alfredo Pavone, administratorul City Comfort.

„Târgul a fost foarte bun și foarte interesant. Am avut un număr impresionant de clienți noi și sperăm ca aceste discuții să se concretizeze. Suntem pregătiți pentru Salone del Mobile.Milano și Index Dubai”, ne-a declarat și Hendrikus Verheijen, administratorul Entourage Furniture.

„Imm  Cologne a fost un târg reușit. Am avut mulți vizitatori noi pe lângă partenerii noștri. Produsele din colecția „City&Chic” au fost foarte apreciate nu numai datorită designului, ci și datorită materialelor ecologice pe care le-am folosit în crearea lor”, a completat Olaf Haide, administratorul Design for life.

„Am avut mulți vizitatori,  cam 80%  persoane cu care nu am colaborat până acum. Vedeau produsele și se opreau, ceea ce înseamnă că le plăcea ceea ce vedeau. Suntem diferiți. România prezintă mereu mobilă inedită, frumoasă și de calitate”, a spus Yan Durieux, administratorul DIS PROD.

„Am fost foarte bine poziționați. Acest eveniment a fost de bun augur pentru noi, sper că la fel de bine le-a fost și celorlalți. Am reușit să intrăm în contact cu potențiali doritori ai serviciilor noastre, pentru că încercăm să promovam și serviciile pe care le putem oferi nu doar produsele, să ne adaptam pe proiectele fiecăruia. Am avut discuții cu profesioniști din Germania, Grecia, Rusia. Pentru compania noastră, participarea la târgurile internaționale este foarte benefică și ar trebui să participe cât mai multe firme care doresc să se afirme și care au capacitate să producă calitate în primul rând. Este bine pentru țara noastră, dar și o oportunitate de neegalat pentru companii”, a explicat Cătălin Rașca, director de producție Visa.

„Ediția din acest an a fost mult mai bună pentru noi față de cea de anul trecut, care s-a desfășurat în iunie. În ianuarie încep vânzările de mobilă atât către retaileri, cât și către magazinele mai mici de mobilă”, ne-a explicat Petre Peovici, administratorul Lemn Prod Ex Com.

„Pornisem cu așteptări reduse despre acest târg, știam că nu mai este ce a fost odată, dar a fost bine. Au venit clienți din Germania, Cipru, Grecia, Bulgaria, Ungaria, Franța, Belgia, Olanda, Austria”, ne-a spus Călin Ihora, director vanzări Savini Due.

„Față de ediția de anul trecut, anul acesta produsele expuse sunt mai de valoare, cu un design diferit. Am observat că au participat mai multe firme din Europa cu produse bune și  și noi încercăm să mergem pe trendul de produse premium. În consecință ne-am adaptat la piață și avem așteptări bune de la această participare”, a afirmat Norbert Keszler, manager tehnic Ecomatrix.

„Am prezentat colecția 2024 de scaune și canapele tapițate în țesături șic și piele de lux, dar și mese și dulapuri din stejar. Fiecare articol din colecția noastră este realizat din cele mai bune materiale, cum ar fi piele autentică de bivol vopsită manual, lemn masiv de stejar rustic sau recuperat și țesături atent selectate”, au declarat reprezentanții Pure Home Collections.

Imm Cologne a deschis seria evenimentelor B2B din 2024, în domeniul mobilierului și amenajărilor interioare.

Decretat locul de întâlnire pentru scena internațională a mobilierului, evenimentul s-a desfășurat între 14 – 18 ianuarie, sub conceptul Connecting Communities. Companiile românești au fost vizitate de 1.032 de reprezentanți ai firmelor interesate de producția românească de mobilă, 700 dintre vizitatori fiind contacte noi. Cele mai multe firme care au vizitat standul național romanesc au fost din Germania, Țările de Jos (Olanda), Belgia, Anglia, Franța, Italia, Austria, Marea Britanie. De asemenea, la Pavilionul Național am avut vizitatori din Irlanda, Grecia, Elveția, Spania, Rusia, Suedia, România, Slovenia, Turcia, Ungaria.

Participarea României cu stand național se realizează cu fonduri de la bugetul de stat, prin intermediul Agenției Române pentru Investiții și Comerț Exterior – ARICE cu sprijinul Asociației Producătorilor de Mobilă din România – APMR.

Precizăm că Germania se află pe primul loc în exporturile de mobilă ale României, atingând în anul 2022 o valoare de peste 441,128 milioane de euro cu o creștere de 7,5 % față de anul 2021.

 

 

 

 

Despre autor

APMR

Adaugă un comentariu