Pentru promovarea produselor și serviciilor IMM-urilor românești pe piețele externe a fost lansat și Programul de susținere a internaționalizării operatorilor economici români, cu finanțare de la bugetul de stat, pentru perioada 2017-2020. Programul a fost publicat la data de 25 iulie în Monitorul Oficial, iar înregistrarea aplicațiilor firmelor interesate a avut loc între 31 iulie – 4 august 2017. Acordarea finanțării se realizează în baza criteriului „primul venit—primul servit”, în limita bugetului. În cele 5 zile, și-au depus dosarele 383 de firme. Evaluarea se desfășoară până la finalul lunii august. Firmele care se califică vor fi anunțate în scris și, după primirea înștiințării, au 10 zile la dispoziție pentru a semna acordul de finanțare.
ILAN LAUFER, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat: „Este un program care are principala menire de a stimula producția în România. Ca să poți aplica pentru acest tip de program, nu trebuie să ai neapărat o vechime, deci nu punem accent pe acest lucru, ci, pur și simplu, trebuie să ai produse românești pe care dorești să le exporți. Adică este un program care urmează să susțină internaționalizarea companiilor care produc în România, care au un produs românesc.”
Prin intermediul schemei de ajutor de minimis, gestionată de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, se estimează susținerea în perioada 2017-2020 a unui număr total de 1.600 de firme. Bugetul total al schemei de minimis este de 71 milioane de lei, din care, pentru anul 2017 este alocat un buget de 5 milioane de lei.
ILAN LAUFER, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat: „Mai avem un program dedicat micro-industrializării, adică celor care produc într-adevăr și este în principal pentru fabrici. Cred că este un program care poate să se adreseze mănușă industriei de mobilă din România. Este un program care oferă un grant mai mare, de 450.000 de lei. Avem un buget de peste 74 de milioane de lei pentru anul acesta. Este un program real de susținere pentru industria din România, pentru producție, pentru achiziționarea de utilaje, a spațiilor în care-și desfășoară activitatea. Încercăm să le oferim un pachet real, ca să poată să-i ajute pentru a se extinde.”